|
Turbo Pascal Twoje źródło wiedzy o Turbo Pascalu. |
|
|
|
|
|
|
Pon 19:48, 27 Lut 2006 |
|
Autor |
Wiadomość |
Tubus
Średnio zaawansowany
Dołączył: 20 Lut 2006
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Temat postu: Wprowadzenie modułu graph |
|
|
Zrobiłem gierkę, ale po wprowadzeniu modułu graph nie pokazywał się tekst. Nie wiem zabardzo dlaczego, więc zamieszczam kod programu bez wprowadzenia graph i po tym. Pewni to coś z komendami crt, ale nie jestem pewien.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
trzeba kliknąć prawym przyciskiem myszy i zapisz element docelowy jako...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Wto 17:03, 28 Lut 2006 |
|
Autor |
Wiadomość |
rafael
Administrator
Dołączył: 07 Lut 2006
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pszczyna
|
Temat postu: |
|
|
A da się w tej grze przegrać ?? Bo mi się wydaje, że nie... 8)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
Wto 18:40, 28 Lut 2006 |
|
Autor |
Wiadomość |
Tubus
Średnio zaawansowany
Dołączył: 20 Lut 2006
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Temat postu: |
|
|
da sie :P można zostać królem grzybów albo zginąć w lochach :P
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
Wto 19:26, 28 Lut 2006 |
|
Autor |
Wiadomość |
rafael
Administrator
Dołączył: 07 Lut 2006
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pszczyna
|
Temat postu: |
|
|
Ale ogólnie fajna gierka :mrgreen:
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
Śro 23:55, 01 Mar 2006 |
|
Autor |
Wiadomość |
istredd`
Średnio zaawansowany
Dołączył: 14 Lut 2006
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Temat postu: |
|
|
Po zainicjowaniu biblioteki graph standardowe procedury Pascala przestają mieć znaczenie. Zamiast więc niepotrzebnie pisać gotoxy + writeln musisz używać procedur zainicjowanych przez moduł graph. Tak więc:
OutTextXY(x,y : integer; text : string); - odpowiednik writeln + gotoxy
SetColor(color : byte); - zmienia kolor [tekstu]
Pewnym problemem może być z wypisywaniem liczb. W trybie tekstowym wystarczyło napisać
write(liczba); - gdzie liczba miała jakiś okrełśony typ. W module graph trzeba najpierw przekonwertować liczbę na ciąg słów - ponieważ tylko taki typ może być wypisany. Do tego posłuży procedura
Str(liczba, text : string); Zmienna liczba nie jest definiowana w procedurze, ponieważ wcześniej sami musimy zadeklarować jej typ. Oczywiście tak jak w funkcji write() możemy wyznaczyć ile miejsc ma być znaczących.
Przykład:
Kod: | var
liczba : real;
tekst : string;
begin
(...)
Str(liczba:3:2, tekst);
SetColor(13);
OutTextXY(10,10,tekst);
(...)
end. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
Czw 14:10, 02 Mar 2006 |
|
Autor |
Wiadomość |
Tubus
Średnio zaawansowany
Dołączył: 20 Lut 2006
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Temat postu: |
|
|
wiem wiem już :) znalazłem w necie :P ale wersja graficzna będzie. I jeszcze jedno: jak wprowadzć obrazek, jeśli mam unit GIF?
Teraz mam inny problemik: chciałbym żeby przez całą grę było czerwone tło, więc czy jest jakiś odpowiednik ClrScr? Po jej użyciu tło robi się szare. Źródło, exe i BGI:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Tubus dnia Czw 14:59, 02 Mar 2006, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
|
|
Czw 14:25, 02 Mar 2006 |
|
Autor |
Wiadomość |
istredd`
Średnio zaawansowany
Dołączył: 14 Lut 2006
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Temat postu: |
|
|
Jeżeli chodzi Ci o tę bibliotekę ściągniętą z 4programmers.net to o wiele łatwiej byłoby Ci gdybyś łaskawie przeczytał pięć pierwszych linijek modułu gif.pas
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
Czw 15:06, 02 Mar 2006 |
|
Autor |
Wiadomość |
rafael
Administrator
Dołączył: 07 Lut 2006
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pszczyna
|
Temat postu: |
|
|
Jeśli chodzi o czerwone tło to wpisz taką instrukcję:
Kod: | textbackground(lightred); //mozesz tez wpisywac wartosci kolorow w liczbach
clrscr; |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|