rafael
Administrator
Dołączył: 07 Lut 2006
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pszczyna
|
Temat postu: Fire Sword |
|
|
MOJA PIERWSZA GRA... JEST TO PRZYGODÓWKA OPIERAJĄCA SIE W CAŁOŚCI NA TRYBIE TEKSTOWYM (BRAK GRAFIKI); SUGESTIE NA TEMAT PROGRAMU PISZCIE NA ADRES: rafael92@vp.pl
Kod: | program fire;
{$APPTYPE CONSOLE}
uses
crt;
var
c1,c2:char;
y:byte;
tablica:array[1..4]of string;
przyklad: text;
linia: string;
twoja_lokacja: byte;
nowa_lokacja: byte;
czynnosc: BYTE;
specjalne: byte;
obrona: byte;
przedmiot: array [0..20] of string;
ktory_przedmiot: string;
odpowiedz: byte;
taknie: char;
nazwa: string;
i: byte;
label
lokacja, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9;
procedure menu; forward;
procedure sterowanie; forward;
procedure intro;
var
x,y: shortint;
begin
x := 10;
y := 10;
textbackground(red);
clrscr;
gotoxy(32,13);
textcolor(white);
gotoxy(21,y); write(' #### ### ##### ### ##### #');
gotoxy(21,y+1);write(' # # # # # # # # #');
gotoxy(21,y+2);write(' #### ##### ### ##### ### #');
gotoxy(21,y+3);write(' # # # # # # # # #');
gotoxy(21,y+4);write(' # # # # # # # ##### #####');
delay(4000);
clrscr;
gotoxy(4,y); write(' #### #### ##### ##### #### #### ##### ### # # # ###');
gotoxy(4,y+1);write(' # # # # # # # # # # # # # # # # #');
gotoxy(4,y+2);write(' #### #### # ### # # ### # ##### # # # # #####');
gotoxy(4,y+3);write(' # # # # # # # # # # # # # # # # #');
gotoxy(4,y+4);write(' # # # ##### ##### #### #### # # # ### # # #');
delay(4000);
clrscr;
gotoxy(x,y); write(' ##### # #### ##### #### # # ### #### ####');
gotoxy(x,y+1);write(' # # # # # # # # # # # # # #');
gotoxy(x,y+2);write(' ### # #### ### ### # # # # # #### # #');
gotoxy(x,y+3);write(' # # # # # # # # # # # # # # #');
gotoxy(x,y+4);write(' # # # # ##### #### ## ## ### # # ####');
delay(5000);
clrscr;
WRITELN ('U W A G A ! ! ! GRA JEST W FAZIE TESTOW !!!');
DELAY (3000);
CLRSCR;
end;
Procedure load;
Begin
clrscr;
writeln ('load');
readln;
End;
procedure pomoc;
begin
clrscr;
sterowanie;
menu;
end;
procedure menu;
Begin
Tablica[1]:=' NOWA GRA ';
Tablica[2]:=' POMOC ';
Tablica[3]:=' WYJSCIE ';
ClrScr;
TextColor(15);
For y:=1 to 3 do
Begin
TextColor(white);
TextBackGround(lightred);
GotoXY(32,11+y);
Write(tablica[y]);
End;
y:=1;
Repeat
TextColor(white);
TextBackGround(lightgreen);
GotoXY(32,11+y);
Write(tablica[y]);
c1:=ReadKey;
c2:=' ';
If c1=Chr(0) Then c2:=ReadKey;
TextColor(white);
TextBackGround(lightred);
GotoXY(32,11+y);
Write(tablica[y]);
If c2='H' Then Dec(y);
If c2='P' Then Inc(y);
If y=0 Then y:=3;
If y=4 Then y:=1;
If c1=Chr(27) Then y:=3;
Until (c1=chr(27)) or (c1=chr(13));
If y=2 Then pomoc;
IF Y=3 then halt;
End;
procedure historia;
begin
clrscr;
Assign(przyklad,'teksty/historia.txt');
Reset(przyklad);
REPEAT
ReadLn(przyklad,linia);
WriteLn(linia);
UNTIL EOF(przyklad);
Close(przyklad);
readln;
end;
procedure zabierz (var nazwa: string);
var
i: byte;
begin
for i := 1 to 10 do
begin
if przedmiot[i] = '' then
begin
przedmiot[i] := nazwa;
writeln ('Zabrales ',nazwa);
writeln ('Przedmiot zapisany w slocie ',i);
readln;
break;
end;
end;
end;
procedure torba;
begin
for i := 1 to 10 do
begin
writeln ('Slot',i,': ',przedmiot[i]);
end;
writeln;
writeln ('Jesli chcesz anulowac wpisz 0...');
repeat
write ('Aby uzyc przedmiot wpisz numer slotu: ');
readln (i);
until (przedmiot[i] <> '') or (i = 0);
ktory_przedmiot := przedmiot[i];
end;
procedure sterowanie;
begin
writeln ('- - - > > S T E R O W A N I E < < - - -');
writeln ('1 -> Przyjrzyj sie;');
writeln ('2 -> Rozmowa;');
writeln ('3 -> Mapa lokacji;');
writeln ('4 -> Torba;');
writeln ('5 -> Zabierz');
writeln ('6 -> Sterowanie');
readln;
clrscr;
end;
begin
intro;
menu;
clrscr;
historia;
{---------------------------- 1 ---------------------------------}
1:
twoja_lokacja := 1;
clrscr;
writeln ('Przed soba widzisz mala, ale zaludniona wioske.');
writeln ('Odczuwasz dziwne uczucie, tak jakby mieszkancy ');
writeln ('watpili w pozytywne zakonczenie Twojej misji.');
write ('Co chcesz zrobic ?? :: ');
readln (czynnosc);
if czynnosc = 6 then
begin
clrscr;
sterowanie;
goto 1;
end;
if czynnosc = 1 then
begin
clrscr;
writeln ('Po dokladnej obserwacji wioski dostrzegasz mezczyzne');
writeln ('odzianego w czarny kaptur. Z daleka wyglada na jakiegos');
writeln ('uczonego lub czarodzieja. Spoglada on tajemniczo na ciebie.');
specjalne := 1;
readln;
goto 1;
end;
if czynnosc = 2 then
begin
clrscr;
if specjalne <> 1 then
begin
writeln ('Nie widzisz nikogo z kim moglbys porozmawiac.');
readln;
goto 1;
end;
if specjalne = 1 then
begin
clrscr;
Assign(przyklad,'teksty/mag.txt');
Reset(przyklad);
REPEAT
ReadLn(przyklad,linia);
WriteLn(linia);
UNTIL EOF(przyklad);
Close(przyklad);
readln;
specjalne := 0;
obrona := obrona + 1;
end;
end;
if czynnosc = 3 then goto lokacja;
if czynnosc = 4 then
begin
clrscr;
writeln ('Twoja torba jest pusta!');
readln;
goto 1;
end;
if czynnosc = 5 then
begin
clrscr;
writeln ('Nie widzisz nic co moglbys zabrac...');
readln;
goto 1;
end;
{---------------------------- 2 ---------------------------------}
2:
twoja_lokacja := 2;
clrscr;
writeln ('Widzisz dluga droge prowadzaca na wzgorza. Wydaje ci');
writeln ('sie ze nie ma ona konaca... Nagle slyszysz stukot');
writeln ('kol, a zza rogu wypada pedzaca kareta.');
write ('Co chcesz zrobic ?? :: ');
readln (czynnosc);
if czynnosc = 6 then
begin
clrscr;
sterowanie;
goto 2;
end;
if czynnosc = 1 then
begin
clrscr;
writeln ('Kareta jest pozlacana, a konie swietnej rasy, odrazu');
writeln ('dostrzegasz, ze wiezie bardzo wazna osobe. Kareta staje');
writeln ('i wychodzi z niej jakis czlowiek w pieknym kapeluszu.');
specjalne := 1;
readln;
goto 2;
end;
if czynnosc = 2 then
begin
clrscr;
if specjalne <> 1 then
begin
writeln ('Kareta tak szybko mknie, ze nie zdolasz porozmawiac');
writeln ('z osoba, ktora w niej siedzi.');
readln;
goto 2;
end;
if specjalne = 1 then
begin
clrscr;
repeat
writeln ('1. Czesc! Jak leci?');
writeln ('2. Witam dostojnika...');
writeln ('3. Dzien dobry!');
writeln;
write ('Ktora odpowiedz wybierasz? (1-3): ');
readln (odpowiedz);
until (odpowiedz >=1) and (odpowiedz <= 3);
if odpowiedz = 1 then
begin
clrscr;
writeln ('Nie jestem Twoim znajomym! Nie lubie takich');
writeln ('jak ty! DOWIDZENIA! {urzednik wsiada do karety');
writeln ('i odjezdza} W polowie drogi na wzgorza, braklo ci');
writeln ('wody. Niestety umierasz...');
readln;
menu;
end;
if odpowiedz <> 1 then
begin
clrscr;
writeln ('Witaj mlody wojownkiku! Dokad zmierzasz?');
writeln;
repeat
writeln ('1. Moze mnie podwieziesz ??');
writeln ('2. Do lasu Quye po mityczny miecz.');
writeln ('3. Tak sobie spaceruje :p');
writeln;
write ('Ktora odpowiedz wybierasz? (1-3): ');
readln (odpowiedz);
until (odpowiedz >= 1) and (odpowiedz <= 3);
end;
if odpowiedz = 1 then
begin
writeln ('Zadalem ci pytanie! Mlody czlowieku, najwidoczniej');
writeln ('nie masz szacunku dla starszych!');
writeln ('{urzednik wsiada do karety i odjezdza}');
writeln ('W polowie drogi na wzgorza, braklo ci');
writeln ('wody. Niestety umierasz...');
readln;
menu;
end;
if odpowiedz = 3 then
begin
writeln ('To spaceruj dalej! Dowidzenia!');
writeln ('{urzednik wsiada do karety i odjezdza}');
writeln ('W polowie drogi na wzgorza, braklo ci');
writeln ('wody. Niestety umierasz...');
readln;
menu;
end;
clrscr;
writeln ('Po mityczny miecz powiadasz... Hmm...');
delay (3000);
writeln;
writeln ('Przeciez jedziemy w tym samym kierunku');
writeln ('Wskakuj do karety. Porozmawiamy w srodku');
readln;
clrscr;
Assign(przyklad,'teksty/kareta.txt');
Reset(przyklad);
REPEAT
ReadLn(przyklad,linia);
WriteLn(linia);
UNTIL EOF(przyklad);
Close(przyklad);
readln;
specjalne := 0;
end;
end;
if czynnosc = 3 then goto lokacja;
if czynnosc = 4 then
begin
clrscr;
writeln ('Twoja torba jest pusta1');
readln;
goto 2;
end;
if czynnosc = 5 then
begin
clrscr;
writeln ('To niemozliwe!!!');
readln;
goto 2;
end;
{----------------------- Pytanko ----------------------------}
clrscr;
writeln ('Ach... Nareszcie zielona przelecz. Ten cudowny');
writeln ('zakatek na dlugo pozostanie w moim sercu.');
writeln ('Najlepiej jesli pojde dalej. Czas goni...');
writeln;
repeat
write ('Chcesz isc dalej ?? (T)ak - (N)ie: ');
readln (taknie);
taknie := upcase(taknie);
if taknie = 'T' then
begin
goto 4;
end;
until (taknie = 'T') or (taknie = 'N');
{---------------------------- 3 ---------------------------------}
3:
clrscr;
twoja_lokacja := 3;
writeln ('Zielona przelecz to piekne miejsce...');
writeln ('Nareszcie moge troche odpoczac. Ach...');
write ('Co chcesz zrobic ?? :: ');
readln (czynnosc);
if czynnosc = 6 then
begin
clrscr;
sterowanie;
goto 3;
end;
if czynnosc = 1 then
begin
clrscr;
writeln ('Zakatek wyglada na mily i przyjemny. Na okolo rosna');
writeln ('kolorowe kwiatki, a posrodku plynie spokojnie strumyk.');
writeln ('Nagle zauwazasz cos w rogu.');
specjalne := 1;
readln;
goto 3;
end;
if czynnosc = 2 then
begin
clrscr;
writeln ('Rozmawiac?? Z kwiatkami ?? Szaleniec... :p');
readln;
goto 3;
end;
if czynnosc = 3 then goto lokacja;
if czynnosc = 4 then
begin
clrscr;
torba;
if ktory_przedmiot = 'kosc' then writeln ('W tym miejscu nie mozesz uzyc kosci!');
readln;
goto 3;
end;
if czynnosc = 5 then
begin
clrscr;
if specjalne = 1 then
begin
nazwa := 'kosc';
zabierz(nazwa);
specjalne := 0;
clrscr;
writeln ('Czas podazac dalej...');
readln;
goto 4;
end;
if specjalne <> 1 then writeln ('Nie widzisz nic co moglbys zabrac');
readln;
goto 3;
end;
{---------------------------- 4 ---------------------------------}
4:
twoja_lokacja := 4;
clrscr;
writeln ('Po dlugiej i wyczerpujacej wedrowce docierasz do');
writeln ('wzgorza gory. W zboczu dostrzegasz ogromne wrota.');
writeln ('Domyslasz sie, ze to Wielka Brama zbudowana przez');
writeln ('Krasnoludow, aby mogli bepiecznie handlowac z elfami.');
write ('Co chcesz zrobic ?? :: ');
readln (czynnosc);
if czynnosc = 6 then
begin
clrscr;
sterowanie;
goto 4;
end;
if czynnosc = 1 then
begin
clrscr;
writeln ('Dokladnie przygladasz sie ogromny wrotom. Zawieszone sa na');
writeln ('zlotych zawiasach, a na ich powierzchni znajduja sie dziwne freski.');
writeln ('Twoj wzrok przykuwa malenka dziurka, zaraz przy ogromnej mosieznej klamce');
specjalne := 1;
readln;
goto 4;
end;
if czynnosc = 2 then
begin
clrscr;
writeln ('Nie widzisz nikogo skorego do rozmowy.');
readln;
goto 4;
end;
if czynnosc = 3 then goto lokacja;
if czynnosc = 4 then
begin
clrscr;
torba;
if specjalne = 1 then
begin
if ktory_przedmiot = 'kosc' then
begin
clrscr;
writeln ('Wkladasz malenka kosc do dziurki i delikatnie przekrecasz');
writeln ('Nagle ogromne wrota otwieraja sie przed toba. Czujesz, ze');
writeln ('otacza cie wielka magia...');
przedmiot[i] := '';
readln;
specjalne := 0;
goto 5;
end;
end;
if specjalne <> 1 then
begin
if ktory_przedmiot = 'kosc' then writeln ('Moze mam zapukac koscia ?? Puk, puk... Nik nie odpowiada');
readln;
goto 4;
end;
end;
if czynnosc = 5 then
begin
clrscr;
writeln ('Calych wrot nie zabierzesz!');
readln;
goto 4;
end;
{---------------------------- 5 ---------------------------------}
5:
twoja_lokacja := 5;
clrscr;
writeln ('Przechodzac przez tunel zauwazyles rozne dziwne freski');
writeln ('przedstawiajace smoka na szczycie gory... Zastanawiasz');
writeln ('sie z niepokojem, czy ten smok jescze zyje...');
writeln ('Po wspinaczce kretymi schodami docierasz na szczyt gory.');
write ('Co chcesz zrobic ?? :: ');
readln (czynnosc);
if czynnosc = 6 then
begin
clrscr;
sterowanie;
goto 5;
end;
if czynnosc = 1 then
begin
clrscr;
writeln ('Dostrzegasz olbrzymie smocze jajo otoczone roznymi malutkimi.');
writeln ('Rozgladasz sie, ale po smoku ani sladu. Czujesz natychmiastowa');
writeln ('ulge. Podchodzisz do smoczego jaja...');
specjalne := 1;
readln;
goto 5;
end;
if czynnosc = 2 then
begin
clrscr;
for y := 1 to 10 do
begin
if przedmiot[y] = 'smocze jajo' then
begin
clrscr;
writeln ('Czule przemawiasz do smoczego jaja...');
writeln ('Nagle zaczyna wykluwac sie maly smok...');
delay (1000);
writeln ('Czujesz jakbys sie unosil w powietrzu...');
writeln ('SMOK TELEPORTOWAL CIE NA SKRAJ LASU!');
specjalne := 0;
readln;
i := 0;
repeat
i := i + 1;
until przedmiot[i] = 'smocze jajo';
przedmiot[i] := '';
goto 6;
end;
writeln ('Nie widzisz nikogo skorego do rozmowy.');
readln;
goto 5;
end;
end;
if czynnosc = 3 then goto lokacja;
if czynnosc = 4 then
begin
clrscr;
torba;
if ktory_przedmiot = 'smocze jajo' then
begin
clrscr;
writeln ('Nie potrafisz uzyj smoczego jaja1');
readln;
goto 5;
end;
if ktory_przedmiot = 'male jajka' then
begin
clrscr;
writeln ('Nic nie zrobisz z malymi jajkami!');
readln;
goto 5;
end;
end;
if czynnosc = 5 then
begin
clrscr;
if specjalne = 1 then
begin
clrscr;
nazwa := 'smocze jajo';
zabierz(nazwa);
nazwa := 'male jajka';
zabierz(nazwa);
goto 5;
end;
if specjalne <> 1 then
begin
clrscr;
writeln ('Nie da rady!');
readln;
goto 5;
end;
end;
{---------------------------- 6 ---------------------------------}
6:
twoja_lokacja := 6;
clrscr;
writeln ('Przed soba widzisz ciemny las... Wydaje ci sie, jakby');
writeln ('zyl on swoim wewnetrznym zyciem. Podchodzisz blizej...');
write ('Co chcesz zrobic ?? :: ');
readln (czynnosc);
if czynnosc = 6 then
begin
clrscr;
sterowanie;
goto 6;
end;
if czynnosc = 1 then
begin
clrscr;
writeln ('Ogladasz sie dookola i nic...');
writeln ('Nagle jednak cos zablyszczalo w trawie.');
writeln ('Ostroznie podchodzisz blizej...');
specjalne := 1;
readln;
goto 6;
end;
if czynnosc = 2 then
begin
clrscr;
writeln ('Nie dostrzegasz nikogo...');
readln;
goto 6;
end;
if czynnosc = 3 then goto lokacja;
if czynnosc = 4 then
begin
clrscr;
torba;
if ktory_przedmiot = 'male jajka' then
begin
clrscr;
writeln ('To nie zadzaila!!!');
readln;
goto 6;
end;
if ktory_przedmiot = 'miecz' then
begin
clrscr;
writeln ('Nie widzisz zadnego przeciwnika!');
readln;
goto 6;
end;
if ktory_przedmiot = 'tarcza' then
begin
clrscr;
writeln ('Przed kim chcesz sie bronic??');
readln;
goto 6;
end;
if ktory_przedmiot = 'lina' then
begin
clrscr;
writeln ('W tej chwili nie mozesz uzyc liny!');
readln;
goto 6;
end;
end;
if czynnosc = 5 then
begin
clrscr;
if specjalne = 1 then
begin
clrscr;
nazwa := 'miecz';
zabierz(nazwa);
nazwa := 'tarcza';
zabierz(nazwa);
nazwa := 'lina';
zabierz(nazwa);
clrscr;
writeln ('Czas nagli... Lepiej pojde dalej');
readln;
goto 7;
end;
if specjalne <> 1 then
begin
clrscr;
writeln ('Nie da rady!');
readln;
goto 6;
end;
end;
{---------------------------- 7 ---------------------------------}
7:
twoja_lokacja := 7;
clrscr;
writeln ('Podchodzisz ostroznie do jaskini. Widzisz jaka ona');
writeln ('ogromna i mimowolnie wyobrazasz sobie jak wielki');
writeln ('musi byc Tyq...');
writeln ('Nale wyskakuje rozzloszczony potwor...');
write ('Co chcesz zrobic ?? :: ');
readln (czynnosc);
if czynnosc = 6 then
begin
clrscr;
sterowanie;
goto 7;
end;
if czynnosc = 1 then
begin
clrscr;
writeln ('Potwor jest ogromny i ochydny. Swymi');
writeln ('szponami moglby rozwalic dom. Pozostajesz');
writeln ('w odleglosci 100 metrow.');
readln;
goto 7;
end;
if czynnosc = 2 then
begin
clrscr;
writeln ('Probujesz nawiazac kontakt z bestia, lecz ona jednym ciosem');
writeln ('miazdzy twoja osobe. Giniesz...');
readln;
menu;
end;
if czynnosc = 3 then goto lokacja;
if czynnosc = 4 then
begin
clrscr;
torba;
if ktory_przedmiot = 'miecz' then
begin
clrscr;
writeln ('Wyciagasz swoj miecz, ale potwor uprzedza cie');
writeln ('i zjada na drugie sniadanie :p Giniesz...');
readln;
menu;
end;
if ktory_przedmiot = 'tarcza' then
begin
clrscr;
writeln ('Potezny cios Tyqa niszczy twoja tarcze, lecz ty');
writeln ('pozostajesz przy zyciu...');
przedmiot[i] := '';
readln;
goto 7;
end;
if ktory_przedmiot = 'lina' then
begin
clrscr;
writeln ('To nie wypali...');
readln;
goto 7;
end;
if ktory_przedmiot = 'male jajka' then
begin
clrscr;
writeln ('Rzucasz malym jajkiem, a ono w locie zmienia sie w');
writeln ('ogromnego smoka, ktory powala Tyqa i odlatuje...');
writeln ('Spokojnie wchodzisz do jaskini...');
readln;
goto 8;
end;
end;
if czynnosc = 5 then
begin
clrscr;
if specjalne = 1 then
begin
clrscr;
writeln ('Tyqa raczej nie zabiore...');
readln;
goto 7;
end;
end;
{------------------------ JASKINIA ----------------------------}
8:
writeln ('Wchodzisz do jaskini... Posrodku dostrzegasz');
writeln ('piekny plonacy miecz. Bez wachania zabierasz go.');
readln;
if obrona = 1 then
begin
clrscr;
writeln ('Nagle czujesz jak przez twoje cialo przechodzi');
writeln ('fala ciepla, czujesz ze ploniesz. Nagle smoczy');
writeln ('naszyjnik zaczyna sie unosic ku gorze...');
readln;
clrscr;
writeln ('Zaczyna sie krecic i niwelowac cieplo. Po chwili');
writeln ('czujesz sie juz normalnie. Przypominasz sobie o');
writeln ('obietnicy danej czarodziejowi. Szybko zabierasz');
writeln ('pare kropel wody i wchodzisz do teleportu...');
readln;
goto 9;
end;
if obrona = 0 then
begin
clrscr;
writeln ('Nagle czujesz jak przez twoje cialo przechodzi');
writeln ('fala ciepla, czujesz ze ploniesz. Nie potrafisz');
writeln ('tego powstrzymac... Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!');
readln;
menu;
end;
{------------------------ ZAKONCZENIE ----------------------------}
9:
clrscr;
writeln ('Szczesliwie wracasz do wioski...');
writeln ('Lud wiwatuje twoje imie!');
writeln ('Stajesz sie bohaterem, a twoje plemie broni sie');
writeln ('przed najazdem. Przy tych wszystkich wzruszajacych');
writeln ('okolcznosciach zapominasz oddac krople zrodlanej wody');
writeln ('czarodziejowi.');
readln;
clrscr;
writeln ('Czrodziej wpada do twojego domu i wytyka ci ze');
writeln ('zawlaszczyles sobie wode niesmiertelnosci!');
writeln ('Nie wiesz o co chodzi, ale czarodziej zamienia cie w ');
writeln ('lesnego stwora!!!');
readln;
clrscr;
gotoxy(21,11);write(' ##### #### # #');
gotoxy(21,12);write(' # # # ## #');
gotoxy(21,13);write(' # # # # # #');
gotoxy(21,14);write(' # # # # ##');
gotoxy(21,15);write(' ##### #### # # # # #');
delay(4000);
menu;
{------------------------ LOKACJA ----------------------------}
lokacja:
clrscr;
writeln ('Obecnie znajdujesz sie w ',twoja_lokacja);
writeln;
if twoja_lokacja < 3 then
begin
repeat
writeln ('1. Wioska');
writeln ('2. Droga na wzgorza');
write ('Wpisz numer lokacji, ktora chcesz wybrac: ');
readln (nowa_lokacja);
until (nowa_lokacja >= 1) and (nowa_lokacja <= 2);
end;
if (twoja_lokacja >= 4) and (twoja_lokacja < 5) then
begin
repeat
writeln ('3. Zielona przelecz');
writeln ('4. Wzgorza');
write ('Wpisz numer lokacji, ktora chcesz wybrac: ');
readln (nowa_lokacja);
until (nowa_lokacja >= 3) and (nowa_lokacja <= 4);
end;
if (twoja_lokacja >= 4) and (twoja_lokacja < 6) then
begin
repeat
writeln ('5. Szczyt gory');
write ('Wpisz numer lokacji, ktora chcesz wybrac: ');
readln (nowa_lokacja);
until nowa_lokacja = 5;
end;
if (twoja_lokacja = 7) or (twoja_lokacja = 6) then
begin
repeat
writeln ('6. Skraj lasu');
writeln ('7. Wejscie do jaskini');
readln (nowa_lokacja);
until (nowa_lokacja = 7) or (nowa_lokacja = 6);
end;
if nowa_lokacja = 1 then goto 1;
if nowa_lokacja = 2 then goto 2;
if nowa_lokacja = 3 then goto 3;
if nowa_lokacja = 4 then goto 4;
if nowa_lokacja = 5 then goto 5;
if nowa_lokacja = 6 then goto 6;
if nowa_lokacja = 7 then goto 7;
end. |
Dodatkowe pliki :arrow: [link widoczny dla zalogowanych][/b]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez rafael dnia Śro 18:34, 05 Kwi 2006, w całości zmieniany 1 raz
|
|